Cégkapu regisztráció – útmutató segédlet

cegkapuNagyon leegyszerűsítve a kérdést, a Cégkapu egy olyan központi szolgáltatás, amely’ a Személyes Ügyfélkapu “ikertestvére”, és azt a célt szolgálja, hogy a gazdálkodó szervezetek és a hivatalos szervek az egymás közötti levelezésüket papíralap helyett ezen az elektronikus felületen tegyék meg. A Cégkapu használata 2018. január 01-től kötelező, 2017. augusztus 31-ig a Cégkapu regisztráció elvégzése kötelező. (2017. december 31-ig a regisztráció büntetés nélkül végezhető el, de nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni…)

 A Cégkapu regisztráció alapesetben nem túl bonyolult, de az SKNB csapata úgy vélte, hogy egy Cégkapu regisztrációs útmutatóval megkönnyíthetjük az Ügyfeleink, és más gazdálkodó szervezetek életét. Javasoljuk, hogy nyomtassák ki ezt az útmutatót, és a siker érdekében gondosan kövessék a képekkel illusztrált lépéseket:

AZ ELŐKÉSZÜLETEK

  1. Hozzunk létre (vagy kérjük meg az informatikust, vagy a szomszéd Pistikét) egy e-mail címet, amely kizárólag a Cégkapura érkező, onnan küldendő email-ek kezelésére fog szolgálni.
  2. Javasoljuk, hogy az új email cím a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., vagy Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. legyen. Javasoljuk mindenkinek, hogy csak biztonságos szolgáltatónál regisztráljon/készítsen Cégkapu-emailt, felejtősek a freemail.hu, citromail.hu, hotmail.com, office.com, yahoo.com, és hasonló ingyenes szolgáltatók!
  3. Győződjünk meg a létrehozott cégkapus email működőképességéről, (tesztlevelekkel). Érdemes lehet később a kisebb cégeknél átirányítani az erre a címre érkező küldeményeket a mindennap – csak az általunk használt – email címre. Az email címhez tartozó jelszót úgy óvja mindenki, mint egyszerű lány a szüzességét!!!
  4. Kerítsük elő, és tegyük magunk elé az alábbi adatokat:
  • ügyfélkapus felhasználói név
    ügyfélkapus jelszó
    képviselt szervezet adószáma
    cégkapu email címe (az új, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email cím)

CÉGKAPU REGISZTRÁCIÓ MENETE

Kattintsunk az itt megadott hivatkozásra a Cégkapu regisztráció megkezdése érdekében, vagy írjuk be a kedvenc böngészőnk (Firefox, Google Chrome, Internet Edge, Safari, Opera, stb.) címsorába a https://cegkapu.gov.hu címet, majd nyomjuk le az “Enter” gombot. Ha nem rontottuk el, akkor a Cégkapu regisztráció nyitó oldala fogad bennünket. A Cégkapu regisztrációhoz kattintsunk a jobb felső, “BEJELENTKEZÉS” feliratra.

1

 A rendszer átirányít bennünket a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületre, ahol kiválaszthatjuk, hogy a regisztráció során melyik módszerrel azonosíthatjuk magunkat.
Mivel Ügyfélkapus hozzáféréssel – feltehetően – már rendelkezünk, célszerű az Ügyfélkapu azonosítási módot választani.
Ha a megadott három lehetőség egyikével sem rendelkezik a cégképviseletre jogosult, akkor nincs más hátra; irány a legközelebbi Kormányablak, ahol egy kb. 15 perces procedúrával hozzá lehet jutni a megfelelő azonosítási adathoz (Ügyfélkapu regisztráció), majd lehet folytatni a Cégkapu regisztrációt.

2

A következő lépésben a rendszer visszairányít a Cégkapu regisztrációs felületére, ahol először el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket egy kattintással, majd a “Cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet” feliratra kell kattintani. (Most egyéb, különleges esetekre, mint pl. több képviselő, vagy civil szervezet, stb. nem térünk ki külön, de a jelen útmutató leírásának analógiájára azok a műveletek is könnyedén elvégezhetőek.)

3

Az előjövő, új képernyőn már nagyon oda kell figyelni, hiszen itt történik meg a tényleges regisztráció:

  • itt kell bejelölni, hogy a cégképviseletre jogosultak vagyunk,
    itt adjuk meg a hozzájárulást, hogy a cégképviselet jogosultságának ellenőrzésére,
    itt kell megadni a képviselt cég adószámát,
    itt kell megadni (kétszer beírni) az előkészületek során létrehozott cégkapus email címet, majd, ha mindent rendben találtunk,
    itt kell elvégezni a tényleges regisztrációt.

4

A rgisztrációs eljárás következő lépéseként a rendszer a cégkapumegbízott személy adatait mutatja (alapesetben, ez saját magunkkal egyezik meg, nagyobb cégek esetében célszerű egy előre meghatározott szabályzat szerinti adatokat megadni.)
A cégkapumegbízott nem más, mint ennek a speciális tárhelynek az adminisztratív kezelője, a működtetés felelőse.
Ugyanezen a felületen mégegyszer ellenőrizhető, hogy egészen biztosan jó cégkapu email címet adtunk meg, továbbá itt történik meg a cégkapu email címének a Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) rendszerbe történő bejegyzésének jóváhagyása is.

5

A rendszer a továbbiakban közli, hogy a sikeres regisztráció megtörtént, és megadja a rendszer-azonosító számot.
Igaz, hogy pár másodpercen belül a sikeres regisztrációról megérkezik a cégkapus email címre az értesítés, de nem árt, ha a kilépés előtt a “Visszaigazolás letöltése” feliratra kattintva eltároljuk magunknak ezt a visszaigazolást, és jól eltesszük a cég fontos iratai közé.

FONTOS: Ha a könyvelőiroda az ügyfél könyvvezetését az irodai ügyfélkapuval regisztrált módon könyveli, ez az ügyfélkapu nem alkalmas a cégkapu regisztrációra, csak és kizárólag a könyvelő cég tudja ezen saját magát regisztrálni.